14 grudnia 2014

5 składników

Ostatnio w kuchni cenię sobie szybkość i prostotę. Przedświąteczny pęd sprawia, że wracam głodna do domu i chcę ugotować coś szybko ale smacznie. Podstawowe składniki jak kasza, ryż, makaron oraz dodatki- cebula, czosnek, chili zazwyczaj mamy w domu. Wystarczy w ostatniej chwili w sklepie, złapać dodatek na jaki mamy ochotę, np. ryba, krewetki czy ser. To powinno wystarczyć na przygotowanie smacznego dania.

Dzisiaj na szybko zrobiłam kaszę pęczak, bardzo popularną ostatnio, z szyjkami krabowymi i cukinią.




Zaledwie kilka składników, a czas wykonania 25 min. 

Kasza pęczak z szyjkami krabowymi i cukinią.

Składniki na 2 osoby:



  • Kasza pęczak 150 g
  • Pół cukini
  • Pół pomidora
  • Mała cebula
  • Szyjki rakowe w zalewie

Dodatkowo użyłam:

  • Masło do smażenia
  • Świeże chili
  • Zielona pietruszka
  • Sól i pieprz
  • Świeżo starta gałka muszkatołowa


Przygotowanie:

Ugotowałam kaszę zgodnie z instrukcją na opakowaniu, czyli do garnka wrzuciłam opłukaną na sitku kaszę i zalałam ją wodą, tak, żeby przykryła ją podwójnie. Posoliłam i gotowałam 20 min, aż kasza wchłonęła prawie całą wodę.
W między czasie pokroiłam cebulę w drobną kostkę i podsmażyłam ją na maśle. Następnie dodałam pokrojoną w kostkę cukinię. Podsmażyłam 3 min i dorzuciłam pokrojonego w kostkę pomidora. Wszystko na lekkim ogniu dochodziło parę minut, aż pomidor puścił sok i zrobił się lekki sos. Do całości dodałam sól do smaku i świeżo zmielony pieprz i gałkę muszkatołową.
Odsączyłam szyjki rakowe, oberwałam pietruszkę i pokroiłam w małą kostkę chilli.
Do gotowej kaszy dodaję sos z cukinią, a po paru minutach raki, chili i pietruszkę, żeby całość się podgrzała.

Smacznego





Pytania?

Jeżeli masz jakieś pytania, odnośnie wykonania, dostępności lub zamiany składników lub inne, chętnie na nie odpowiem.
Napisz na e-mail: dwiekostkicukru@gmail.com bądź zostaw komentarz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz